Thursday 15 December 2011

What Next After SPM?

12 Disember 2011~ Jalan-Jalan Cari Kerja.

whoooahh ! on this day sebenarnya aku tak rancang pon nak cari kerja. tiba2 masa aku keluar with membe2 aku KAMALIA and SABEHA diorang memang dah planning nak usya2 kerja at Batu Gajah. jeng jeng jenggg , soo kitorang pon menjalankan operasi mencari kerja together-gether with me. :)
merata larh jugak kami merayap , try mintak macam2 kedai larh like kedai kek, butik, kdai baju, 7E, pasaraya. last2 bila dah mintak semua tempat and dah isi borang semua, kawan aku SABEHA try call satu tempat kerja. tak disangka2 call2 je terus dapat, then Rabu diorang panggil suruh datang. ALHAMDULILLAH :) excited nak kerja dah niyyy ! :D
woooo woo wooo semangat kau jahhh ! heee~ then lepas penat mencari kerja. kami pon "lek lu sap kok lu" di kedai mamak ! walawehhh , lapar laaa plak perut niyy. dah berkerongcong main lagu Ombak Rindu tuhh. :D


you want some? no no no~ heee

nasi goreng mamak ! come to mama ! :)

setelah selesai watlek watchill di kedai mamak, kitorang pon jalan2 cari kerja lagi sambil photoshoot ! amboiii sempat lagi tuhhh nak bergambar segala. maklumlah kami dah lama tak lepak hang together-gether sejak abes SPM hari tuhh. dengan muka tak malunya aku ajak diorang photoshoot di belakang Pizza Hut. (Y)




ape ke yang seronok sangat tuhh ? terpaksa di sensor. #HAHA :)

then lepas habis menangkap dan ditangkap gambar. kami berphotoshoot pulak di D' Mara sambil tunggu bas. amboiii~! memang sakan la kami semua bergambar that day. #BudakPrakTakPernahNampakKemre biasa laarhh, eycehh ! :D

di toilet memang wajib bergambar , :) haha




dalam gambar semua ada muka aku. memang menjuarai carta larhh. tak nak kalah betul laa. :)

14 Disember 2011~Mula Bekerja

this date kami bertiga mula bekerja. wahhh , muka semua nak excited je. sehari sebelum kerja dah semangat. iron baju apa semua laa. maklumlah, kami bergelar wanita berkejaya sekarang , ewahhh ! suka letew :) kerjaya laa sangat, padahal kerja sementara while tunggu result SPM keluar jee.
kami bertiga sekarang bekerja di MSP. tau apa ituh MSP ??
maksud MSP(Majikan Seksa Pekerja)
hahahahhaha. just kidingggg guyss. alaaa, tak penting pon maksudnya. nak tau mana aku dapat nama tuhh? hehehe. 1st day aku kerja situ , aku try la masuk toilet situ kan kan kan . pastu aku nampak dekat satu toilet tuhh dia ada tulis MSP maksudnya Majikan Seksa Pekerja. wahhh ! agak kelakar pulak. aku ingatkan dekat sekolah je orang suka conteng2 tandas segala niy , rupanya at tempat kerja pon ada jugak. >,<

niy bukti aku kerja, tengok aku take note ape yang pekerja tuhh ajar aku, rajin tak aku? #HEHE dah macam zaman sekolah pulak, nak salin2 nota segala. pehhh. dah lama tak pegang pen niyy >,<
eececececehh ! padahal baru empat tiga minggu SPM abes , hee :D

waktu rehat kami bergambar lagi. oke oke kami memang tak malu bergambar. HAHA

WITH KAMALIA KECIK

WITH SABEHA






haaaa ! niy nak kerja ke nak bergamboo?? alaaa , watlek r. (Y)
sekarang aku dah start kerja , so aku tak de larh laqgi melapak buang masa at rumah kan. cukup bulan dapat gaji enjoyyyyy. muda hanya sekali bro ! cari kerja tambah pengalaman tak salah kan. btw kat tempat kerja aku kan kan kan , ada mamat hensem..kami cuci mata hari2. hahaa. haiipppp~ gate nampak , cubit kangg #HAHA <3
































No comments:

Post a Comment